Alla inlägg den 14 november 2014

Av Sophie - 14 november 2014 20:10

VARNING! 

Bli inte förvirrade av texterna på matprodukterna, det står på danska, men annars ser ingredienserna det samma ut i Sverige, vad jag tror.

 

Ingredienser:

Spagetti

3 st. ägg

1 gul lök

1 röd paprika

1-2 handfulla spenatblad

ca 2-3 dl mjölk

Krydderi:

Salt

Vitlökspulver

Stark Louisiana sås

 

Hacka parika och lök, Spenatbladen klipper jag med sax. OBS! Glöm inte att skölja av grönsakerna ordentligt innan.

Knäck äggen i en burk.

   

Vispa ihop mjölen med äggen.

Blanda sedan i grönsakerna och salta, peppra och i med lite Louisiana sås (var försiktig med den, då den är stark).

 

Koka spagetti (hur mycket du tror du behöver) med olivolja och salt i vattnet.

 

När spagettin är klar, blanda ihop "grönsaksröran" med spagettin så mycket som möjligt.

 

Eftersom det är ägg med i "grönsaksröran" så rör om och blanda runt hela tiden så inget bräns i botten av kastrullen. När det är färdigt så ser du att det blivit lite "grynigt", det är äggen, så det är ingen fara utan det ska bli så. Klart!

 

Om man vill kan man göra små köttbitar att ha sidan om. Dessa två var färdig marinerade när jag köpte dem.

 

Klipp dem i bitar, hur små eller stora du vill ha dem. Och stek dem genomstekta.

   

Stor anledning att jag gjorde de här köttbitarna var för att jag hade sås kvar från gårdagens middag, synd att slänga, så detta fick bli en liten bonus till min enkla spagettirätt.

 

Gott och mättande. enkelt och lätt.

 

SMAKLIG MÅLTID!    

Presentation

Ibland kan det vara lite brist på fantasi och kunskap när det gäller matlagning. Här visar jag hur JAG lagar mat ... till och med nybörjare kan ej misslyckas, då jag lovar bilder som step by step ungefär ... laga och smaka. Busenkelt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards