Alla inlägg den 9 november 2014

Av Sophie - 9 november 2014 20:44

VARNING! 

Bli inte förvirrade av texterna på matprodukterna, det står på danska, men annars ser ingredienserna det samma ut i Sverige, vad jag tror.

 

Ingredienser:


En handfull basilikablad

ca 500 g nötfärs

1 burk krossade tomater

1 burk champinjoner

1 burk kidneybeans

1-2 st gul lök (beroende på hur stor eller små de är)

1 1/2 röd paprika

1-2 dl matlagningsgrädde

ca 10 st. champinjoner

ca 70 g tomatpuré ( halva burken på 120 g.)


Krydderi:

Salt (jag har kvarnsalt)

Svartpeppar (jag har kvarnpeppar)

Vitlökspulver

Buritto Spice Mix

Stark sås, Louisiana Style (var för Guds skull försiktig med den, väldigt stark, men super god!)

 

Hacka lök, hacka paprika och skiva champinjoner.

 

Stek nötfärsen ordentligt i mycket smör. Ös ner lök, paprika och champinjoner och blanda ihop allt.

 


Häll i krossade tomater, champinjoner (häll ut "vattnet" först i diskhon), kidneybeans, matlagningsgrädde och tomatpurén.

Blanda ihop allt ordentligt och se till att purén inte är i "klumpar".

I med all krydderi och smaka av tills du blir nöjd, som sagt tidigare, var försiktig med starka såsen!!! 

Låt det hela småputtra.


 

Jag har alltid olivolja och ca två teskedar salt i spagettivattnet. 

 

Medans spagettin kokar drar jag sönder basilikabladen i bitar och blandar ihop dem med det andra i "köttfärssåsen.

 

Ladda upp maten och dekorera gärna med lite mer basilika på toppen. Jätte gott!

    

SMAKLIG MÅLTID!

Presentation

Ibland kan det vara lite brist på fantasi och kunskap när det gäller matlagning. Här visar jag hur JAG lagar mat ... till och med nybörjare kan ej misslyckas, då jag lovar bilder som step by step ungefär ... laga och smaka. Busenkelt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards